Bendra informacija

Tel.: (+370 5) 216 9069
El.p.: rvul@rvul.lt

Administracijos darbo laikas

I-IV nuo 8.00 iki 17.00
V nuo 8.00 iki 15.45
pietų pertrauka nuo 12.00 iki 12.45

Naujienos

25

Dėl RVUL gydytojo tragiškos mirties

Jauno žmogaus pasitraukimas iš gyvenimo visada yra didžiulė tragedija, paliekanti daug skausmo ir neatsakytų klausimų. Gydytojo netektis yra didelis smūgis visam RVUL kolektyvui, tad šiuo metu pastangas koncentruojame ties atvejo pasikartojimų prevencija – su ligoninės darbuotojais dirba įstaigos psichologai, taip pat organizuojama išorinė kvalifikuota pagalba pasitelkiant Krizių įveikimo centro specialistus, kurie jau pradėjo teikti asmenines konsultacijas to pageidaujantiems darbuotojams, o nuo kitos savaitės rengs grupinius užsiėmimus skyriuose. Ligoninės administracija bendrauja su gydytojo artimaisiais, jiems taip pat pasiūlyta psichologinė pagalba, velionio šeimai skirta maksimali pašalpa, numatyta įstatymuose darbuotojo mirties atveju.

Incidentas įvyko namų aplinkoje, gydytojo nedarbo metu, dėl jo yra pradėtas ikiteisminis tyrimas. Daugiau komentarų šia itin jautria ir diskretiška tema, kurioje neišvengiamai paliečiami asmens privataus gyvenimo klausimai, teikti neturime nei juridinės, nei moralinės teisės. Bet kokios įvykio interpretacijos viešojoje erdvėje dar labiau skaudina mirusio gydytojo artimuosius ir sunkina padėtį emocinę krizę išgyvenančiame skyriaus kolektyve, kuriam net ir tokiomis dramatiškomis aplinkybėmis tenka atlikti savo pareigą – teikti pagalbą pacientams. Tačiau pripažįstame, kad įsisenėjusių žmogiškųjų santykių problemų, kurios buvo aptarinėjamos viešojoje erdvėje, įstaigoje yra, jas tikrai matome ir dėsime maksimalias pastangas kuo greitesniam jų išsprendimui.

Mediko profesija yra susijusi su didele atsakomybe, įtampa, intensyviu darbo krūviu – šie dalykai yra kiekvieno gydytojo kasdienybė. Tačiau ties tais klausimais, kurie gali būti išspręsti įstaigos lygmenyje, yra aktyviai dirbama. Liepos mėn. pasikeitus ligoninės vadovui, nuo pat pirmųjų dienų daug dėmesio skiriama įstaigos darbuotojams – reguliariai rengiami susitikimai su darbuotojų atstovais, kurių metu tariamasi dėl visų svarbių sprendimų, pradėtos diegti elektroninės informacinės sistemos, kurios palengvins darbo organizavimą bei medicininės dokumentacijos valdymą, organizuojamas lengvatinis maitinimas darbuotojams, ieškoma kitų būdų pagerinti fizines darbo sąlygas.

Artimiausiuose planuose – įstaigos vidinės komunikacijos sistemos diegimas, personalo bendravimo ir tarpusavio bendradarbiavimo kultūros kūrimas, vadovavimo ir lyderystės kompetencijų ugdymas, organizacijos tradicijų formavimas ir panašūs psichologinį klimatą gerinantys sprendimai, kartu padėsiantys vadovams ar kolegoms kuo anksčiau pastebėti emocinės krizės ar „perdegimo“ grėsmes ir laiku suteikti reikiamą pagalbą.

Be abejo, ne viską galima išspręsti labai greitai – įstaiga yra didžiulė, turinti per 1800 darbuotojų, besispecializuojanti itin sudėtingoje srityje – Skubios pagalbos teikime, kur pacientų srautai yra labai intensyvūs ir sunkiai prognozuojami. Tačiau tikimės, kad kryptingos pastangos duos apčiuopiamų rezultatų, kuriuos pajus kiekvienas ligoninės darbuotojas bei pacientas, ir kurie padės išvengti tokių tragiškų situacijų pasikartojimo ateityje.

Su pagarba
RVUL direktorė dr. Jelena Kutkauskienė