PACIENTŲ IR LANKYTOJŲ DĖMESIUI!

Skubios pagalbos skyriuje pacientas į II registratūrą ir gydytojų apžiūros kabinetus eina vienas arba tik su vienu lydinčiuoju asmeniu ar paciento atstovu;

Karščiuojantys ar peršalimo simptomus jaučiantys pacientai ir juos lydintys asmenys privalo dėvėti medicininę kaukę arba respiratorių;

Pacientų lankymas stacionare leidžiamas tik nustatytomis lankymo valandomis, visiems lankytojams privaloma dėvėti medicininę kaukę arba respiratorių.

Apie skyrių

RVUL Skubios pagalbos skyriuje skubi ir neatidėliotina pagalba teikiama visą parą, 7 dienas per savaitę asmenims, vyresniems nei 18 metų.
Būtinoji medicinos pagalba vaikams iki 18 metų Vilniuje visą parą teikiama Santaros klinikų filialo Vaikų ligoninės Priėmimo – skubios pagalbos skyriuje, adresu Santariškių g. 7.

Į Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės Skubios pagalbos skyrių per parą vidutiniškai kreipiasi 250-300 pacientų, iš kurių apie 100 atvežama greitosios pagalbos automobiliais. Pacientų skaičius per metus siekia beveik 103 tūkst. ir tai yra didžiausias dėl skubios pagalbos besikreipiančiųjų srautas ne tik Lietuvoje, bet ir visose Baltijos šalyse.

Pacientams, į Skubiosios pagalbos skyrių atvykusiems patiems ar atvežtiems greitosios medicinos pagalbos tarnybų, ligoninė pagal kompetenciją užtikrina – suteikia ir organizuoja – būtinąją (pirmąją ir/ar skubią) medicinos pagalbą. Būtinosios pagalbos apimtį ir kategorijas nustato pacientą apžiūrėjęs gydytojas.

Būtinoji medicinos pagalba – pagalba, kuri būtina, kai asmens gyvybei gresia pavojus arba kyla reali grėsmė nepradėjus teikti pagalbos per trumpą laiką. Dėl gyvybei pavojaus nekeliančių negalavimų gyventojas pirmiausia turėtų kreiptis į savo šeimos gydytoją, o jo ne darbo metu – į tą gydymo įstaigą, su kuria jo šeimos gydytojas yra sudaręs sutartį dėl būtinosios pagalbos teikimo paslaugų jam/jai nedirbant.

Kur kreiptis, jei naktį ar nedarbo dieną sutriko sveikata?

Kur kreiptis, jei naktį ar nedarbo dieną sutriko sveikata?

Kiekviena poliklinika ar šeimos medicinos centras turi užtikrinti nepertraukiamą šeimos medicinos paslaugų teikimą prie jų prisirašiusiems pacientams. Apie tai, kur kreiptis pagalbos įstaigų nedarbo metu, galima pasiteirauti savo šeimos gydytojo ar registratūros darbuotojų, ši informacija privalo būti skelbiama ir gydymo įstaigų interneto svetainėse ar skelbimų lentose.
KUR KREIPTIS VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS POLIKLINIKŲ NE DARBO METU ŠIŲ ĮSTAIGŲ PACIENTAMS (spausti čia)?

Paslaugų teikimas Skubios pagalbos skyriuje

  • Skubios pagalbos skyriuje pacientai apžiūrai kviečiami ne pagal kreipimosi laiką, o pagal būklės sunkumą.
  • Pagalbos poreikis ir skubumo kategorija nustatoma po pirminio būklės įvertinimo pacientui užsiregistravus (esant 1 kategorijai pagalba pradedama teikti nedelsiant, esant 4 kategorijai – teks palaukti ilgiau).
  • Gydytojo apžiūrai kviečiama pagal Jums registratūroje suteiktą numerį eilių valdymo sistemoje (jam užsidegus švieslentėje). Iš I registratūros Jus palydės slaugytojo padėjėja, tuo pačiu pristatydama Jūsų ambulatorinę paciento kortelę (be šios kortelės negalės vykti gydytojo konsultacija).
  • Pacientas į II registratūrą ir gydytojų apžiūros kabinetus eina vienas arba tik su vienu lydinčiuoju asmeniu ar paciento atstovu.
  • Jus apžiūrėjęs ir gavęs pagal poreikį skirtų tyrimų* atsakymus, gydytojas spręs dėl tolesnio gydymo, hospitalizuojant Jus į RVUL ar kitą gydymo įstaigą arba tęsiant gydymą ambulatoriškai, prižiūrint Jūsų šeimos gydytojui (priklausomai nuo sveikatos sutrikimo).

*Kai kurios ligos ar tam tikros klinikinės būklės niekaip neatsispindi tyrimuose, todėl tyrimai visada skiriami tik gydytojo sprendimu, jei jie reikalingi diagnozei nustatyti ar patvirtinti.

  • Jei sveikatos būklė yra sunki ir reikalinga būtinoji medicinos pagalba (pvz., patekus į autoįvykį, patyrus insultą ar infarktą, praradus sąmonę, ūmiai apsinuodijus, patyrus traumą, esant tokiai būklei, kuomet pacientas negali pats vykti į skubiosios pagalbos skyrių ar nebėra tam laiko), reikia nedelsiant vykti į ligoninės skubiosios pagalbos skyrių arba skambinti tel. 112, kad atvyktų greitoji medicinos pagalba.
  • Būtinoji medicinos pagalba suteikiama nedelsiant, kai dėl ūmių klinikinių būklių gresia pavojus paciento gyvybei arba tokios pagalbos nesuteikimas laiku kelia sunkių komplikacijų grėsmę. Visais kitais atvejais pirmiausia turėtumėte kreiptis į savo šeimos gydytoją, o naktimis, savaitgaliais ar švenčių metu – į budintį gydytoją toje įstaigoje, prie kurios esate prisirašę.
  • Kiekviena poliklinika ar šeimos medicinos centras privalo užtikrinti prie jų prisirašiusiems pacientams nepertraukiamą (24 val.) šeimos medicinos paslaugų teikimą. Apie tai, kur kreiptis pagalbos įstaigų nedarbo metu, galima pasiteirauti savo šeimos gydytojo ar registratūros darbuotojų, ši informacija privalo būti skelbiama ir gydymo įstaigų interneto svetainėse ar skelbimų lentose.
  • Vilniaus miesto savivaldybės ambulatorines pirminės sveikatos priežiūros paslaugas teikiančių įstaigų (poliklinikų) ne darbo metu šeimos gydytojų (vidaus ligų gydytojų, vaikų ligų gydytojų) paslaugas teikia:
    • viešųjų įstaigų Centro poliklinikos ir Grigiškių sveikatos priežiūros centro pacientams – VšĮ Centro poliklinikos Budinčio gydytojo tarnyba, Pylimo g. 3;
    • viešosios įstaigos Karoliniškių poliklinikos pacientams – VšĮ Vilniaus miesto klinikinė ligoninė, Antakalnio g. 57 (suaugusiems) ir VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikų filialas–Vaikų ligoninė, Santariškių g. 7 (vaikams);
    • viešosios įstaigos Antakalnio, Naujosios Vilnios, Šeškinės, Vilniaus miesto klinikinės ligoninės poliklinikų pacientams – VšĮ Vilniaus miesto klinikinė ligoninė, Antakalnio g. 57.
Ligoninė
  • Kreipiantis dėl būtinosios medicinos pagalbos, gydytojo siuntimas neprivalomas.
  • Tačiau jei paciento būklė neatitinka būtinosios pagalbos kriterijų ir jis atvyko be siuntimo, sveikatos priežiūros paslaugos yra mokamos. Apie tai Jus informuos po pirminio Jūsų būklės įvertinimo.

Būtinoji pagalba teikiama nemokamai:

  • Visiems nuolatiniams šalies gyventojams, neatsižvelgiant į jų draustumą;
  • Laikinai Lietuvos Respublikoje gyvenantiems ir teisėtai dirbantiems užsieniečiams;
  • ES/EEB šalių piliečiams, laikinai viešintiems mūsų šalyje, pateikus jų draustumą patvirtinančius dokumentus: galiojančią E kortelę arba vieną iš E formos (E 111, E 106, E 121) pažymą;
  • Užsieniečiams, ne ES/EEB šalių piliečiams, laikinai viešintiems Lietuvoje, būtinosios pagalbos paslaugos yra mokamos.
  • Jei paciento būklė neatitinka būtinosios pagalbos kriterijų ir jis atvyko be siuntimo, sveikatos priežiūros paslaugos yra mokamos. Apie tai Jus informuos po pirminio Jūsų būklės įvertinimo.
  • Pagalba teikiama nedelsiant sunkiausiems, 1-2 kategorijų pacientams, o 3-4 kategorijų pacientams gydytojo apžiūros reikės palaukti nuo 30 min. iki 1 val. Būtinosios pagalbos kriterijų neatitinkantys pacientai priimami tik baigus teikti pagalbą kitiems pacientams.
  • Paciento apžiūros metu gydytojas gali skirti tyrimus, kurių atlikimui gali prireikti iki kelių valandų:
    • Kraujo tyrimų atsakymai gaunami per 0,5-2 val. (priklausomai nuo tyrimų pobūdžio ir apimties)
    • Rentgeno nuotraukos padarymas ir aprašymas užtrunka iki 1 val.
    • Kompiuterinės tomografijos tyrimo atlikimui vidutiniškai prireikia apie 1,5 val.

Vidutinis buvimo laikas Skubios pagalbos skyriuje yra 2,5-3,5 val., tačiau apžiūros ir tyrimų atsakymų laukimo trukmę gali pakoreguoti netikėtai atvežti kritinės būklės pacientai arba didelis pacientų srautas vienu metu.

Kai kurie pacientai Skubios pagalbos skyriuje gali būti priimti anksčiau, net jei jie atvyko po Jūsų. Kaip jau minėta, pagalba pacientams teikiama pagal būklės sunkumą, o ne pagal atvykimo eilę ar laukimo laiką. Suprantame, kad tai gali pailginti Jūsų vizito trukmę, ir dėkojame už kantrybę bei supratingumą. Jei Jūsų būklė laukiant pablogėtų, apie tai praneškite Skubios pagalbos skyriaus personalui.

Ligoninė pavėžėjimo paslaugų neteikia. Net ir atvykus greitosios pagalbos automobiliu, namo juo parvežami tik turintys specialiųjų poreikių, negalintys judėti pacientai, tačiau ir jų pervežimai į namus yra paskutinio skubumo kvietimai, todėl tikėtina, kad teks laukti išties ilgai. Pacientų grįžimu turėtų pasirūpinti lydintys asmenys arba namiškiai, taip pat galima pasinaudoti taksi, kurį iškviesti padės I registratūros darbuotojai.

Jei atvykusiam pacientui iš karto neįmanoma diagnozuoti ligos ar tuo metu yra iškilusi reali grėsmė jo sveikatai ir gyvybei, reikalingas papildomas ištyrimas bei gydymas, tokiais atvejais skiriama stebėjimo paslauga, trunkanti nuo 4 iki 24 val. Tuo metu pacientui taikomas simptominis gydymas (jei toks reikalingas), stebimos gyvybinės funkcijos, prireikus atliekami papildomi tyrimai. Baigiantis numatytam stebėjimo laikui, vėl vertinama paciento sveikatos būklė ir priimamas sprendimas dėl tolesnio gydymo.

Valgymas. Skubios pagalbos skyriuje gali tekti atlikti tyrimus, o kai kuriems iš jų reikia tuščio skrandžio, todėl laukiant geriau susilaikyti nuo užkandžiavimo.

Tualetas. Prireikus pasinaudoti tualetu, įspėkite šalia esančius pacientus ar skyriaus personalą, kad jei tuo metu Jūsų ieškos gydytojas, nepagalvotų, jog pasišalinote iš apžiūros.

Vaistai. Vaistai gali sukelti nepageidaujamų šalutinių poveikių ar iškreipti tyrimų rezultatus, todėl apžiūros laukiantiems pacientams paprastai jų neduodama iš karto. Tačiau jei jaučiate stiprų skausmą ar būklei blogėjant, būtinai pasakykite apie tai slaugytojai.

Jei į Skubios pagalbos skyrių vykstate iš namų:

  • Pasiimkite asmens dokumentą;
  • Turėkite telefoną ir įkroviklį;
  • Palikite namie papuošalus ar kitus vertingus daiktus;
  • Įsimeskite knygą, žurnalą ar pan., kad neprailgtų laukimas;
  • Pravers buteliukas vandens.
Pacientų patogumui lauke įrengtas 24/7 veikiantis savitarnos ramentų pardavimo automatas, kuriame galima įsigyti alkūninių ramentų.
  • Ramentų pardavimo automatas stovi lauke šalia įėjimo į Konsultacijų centrą
  • Ramentus galite įsigyti bet kuriuo paros metu vieno mygtuko paspaudimu – ekrane spauskite „PIRKTI“ ir mokėkite (atsiskaitymas tik banko kortele)
  • Dviejų ramentų kaina 35,00 EUR
  • Ramentai pagaminti Vokietijoje: paminkštinta rankena, reguliuojamas aukštis ir neslystantis antgalis
Ramentu pardavimo automatas
Ramentu pardavimo automato vieta

Kontaktai

  • Šiltnamių g. 29

I registratūra

  • (+370 5) 216 8939

Skyriaus vedėjas Paulius Uksas

Vyresnioji slaugytoja Anžela Černiavskaja

Ligoninė

Skubios pagalbos teikimo indikacijos

Pacientai, pagal būklės sunkumą pirminės apžiūros metu, gali būti priskirti vienai iš 4 skubios pagalbos teikimo kategorijų.